1 lipca wszedł w życie obowiązek złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. Obowiązek składania deklaracji wynika z zapisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 554).
Ile jest czasu na złożenie deklaracji?
Deklarację, która dotyczy źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca należy złożyć w terminie 12 miesięcy (czyli najpóźniej do 30.06.2022 r.). Dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni.
Czy złożenie deklaracji jest obowiązkowe?
Tak, każdy właściciel/zarządca budynku lub lokalu ma obowiązek złożyć deklarację.
Kto składa deklarację?
Właściciel/zarządca budynku lub lokalu, który jest zasilany przez źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW, np. piec, miejska sieć ciepłownicza, pompa ciepła itd.
Jak można złożyć deklarację?
Deklarację można złożyć przez internet lub w wersji papierowej. Wersję papierową można złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Kaletach, ul. Żwirki i Wigury 2 lub wysłać listem. Wzory deklaracji dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych w formie papierowej dostępne są poniżej. Dla osób nie mających możliwości wydrukowania deklaracji Urząd Miasta Kalety przygotował wydrukowane kopie deklaracji w punkcie obsługi klienta.
Jak złożyć deklarację przez internet?
Wejdź na stronę https://zone.gunb.gov.pl/ naciśnij na stronie głównej ->złóż deklarację<- wypełnij ją i wyślij. Instrukcja składania deklaracji w formie elektronicznej poniżej.
Czego potrzebuję, żeby złożyć deklarację przez internet?
Profilu zaufanego albo dowodu elektronicznego.
Przykładowo wypełnione Deklaracje A i B oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania można znaleźć TUTAJ
Pytania dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków można też przesyłać bezpośrednio na adres: info-CEEB@gunb.gov.pl
Tutaj pobierzesz formularz A i B, instrukcję oraz materiały informacyjne