Zgodnie z nowym Rozporządzeniem Rady Ministrów, od 1 lipca br. zmieniają się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia z programu "Dobry Start" na rok szkolny 2021/2022.
Rozpatrywaniem wniosków i przyznawaniem świadczeń będzie zajmował się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski będzie można składać w okresie od 1 lipca do 30 listopada br. do ZUS wyłącznie drogą elektroniczną poprzez bankowość elektroniczną, przez portal Emp@tia lub przez PUE ZUS.
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, do ukończenia 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia 24. roku życia. Świadczenie przysługuje bez względu na dochód rodziny i wynosi 300,00 zł.
Aktualne informacje na temat świadczenia „Dobry start” znajdują się na stronach internetowych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.